صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۵۷۹۱

دانشگاه الگو 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه جامع امام حسین(ع) به منزله یک دانشگاه مأموریت‌گرا و مأموریت‌محور دستاوردهای ارزشمندی به ارمغان آورده که باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خطاب به رئیس‌جمهور عمده‌ترین موفقیت این دانشگاه‌ها را به دلیل در اختیار داشتن بستر عملی کار دانست.
«محمدعلی زلفی‌گل» افزود: «در دانشگاه امام حسین(ع) به واسطه اتصال با صنایع مختلفی که وجود دارد و اعتمادی که به استادان و دانشجویان این دانشگاه وجود دارد، صنایع مختلف امکانات را در اختیار آنها قرار می‌دهند و صنایع از آنها حمایت مالی و تجهیزاتی می‌کنند؛ به همین دلیل آنها توانسته‌اند الگوآفرین و کارآفرین باشند.» وی در ادامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور به عنوان یکی دیگر از مراکز آموزشی نام برد که در این مراکز استاد به همراه دانشجویان می‌تواند بر تخت بیمار حضور پیدا کرده و دانشجویان آموخته‌های تئوری در میدان عمل را ـ که همان بیمارستان‌ها هستند ـ به صورت عملی تجربه کنند.»
زلفی‌گل با طرح این سؤال که در وزارت علوم چه نقصی داریم که نمی‌توانیم آنگونه که باید مهارت‌محور شویم، گفت: «علت این مهم در اختیار نداشتن صنعت است. وزارت نفت، راه و شهرسازی و صنعت در دست ما نیست. بنابراین دانش‌آموختگان رشته مهندسی شیمی، پلیمر و نفت وزارت علوم نمی‌توانند کاربینی و کار‌آموزی داشته باشند و آنگونه که باید، وزارت‌خانه‌ها دانش‌آموزان ما را نمی‌پذیرند که در میدان عمل حضور پیدا کنند.»
وی با اشاره به وجود این مشکلات در وزارت علوم عنوان کرد: «توسعه با توصیه نمی‌شود. جوامع با قانون مدیریت می‌شوند. ما باید از ظرفیت قانون استفاده کنیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات